37.jpg
Home Citáty Cvičení

Nos očistíme tak, že vtáhneme nosními dírkami trochu teplé vody a vypustíme ji ven.

Úplné dýchání zahrnuje spodní, střední a horní dýchání najednou. Mnoha lidem prodlouží život.

Můžeme stát či sedět v pohodlné pozici a dýchat nosem (páteř musí být vzpříma). Při samotném dýchání je třeba si hlídat břicho a ruce mít podél těla. Rozevřít hrudník, vystrčit žebra a tlačit bránici dolů, aby vyčnívala i spodní část břicha. Po chvíli se rozjasní barvy a celkově se cítíte líp.


Pročisťovací dýchání

Třikrát se zhluboka a naplno nadechnout. Naplnit plíce, napřímit se a celý se vyplnit vzduchem. Po třetím nadechnutí zadržet vzduch v plících na čtyři sekundy, sešpulit rty jako při pískání, ale nenafukovat tváře. Pak trochu vzduchu vyfouknout vší silou otvorem mezi rty. Pak se na vteřinku zastavit a zadržet vzduch, který ještě zbývá. Poté udělat ještě dvakrát to samé, ale při posledním výdechu nesmí v plicích zůstat ani trochu vzduchu. Je třeba ho ze sebe vypudit co nejenergičtěji umíme. Toto dýchání přináší značné osvěžení.

Aktualizováno ( Úterý, 11 Říjen 2011 11:28 )

Celý článek...

 

Vhodné pro lidi kteří mají sedavé zaměstnání a je výborné i na odbourání břišního tuku.

Štípání dříví
Postav se zpříma a představ si, že štípeš dříví. V rukou držíš velmi těžkou sekyru. Stůj s nohama široce rozkročenýma. Potom spoj ruce přesně tak, jako bys v nich držel topůrko sekyry. Představ si, že se ostří sekyry dotýká země, pak se zhluboka nadechni, zvedni ruce s onou pomyslnou sekyrou vysoko nad hlavu, až se ti tělo přesune do krajní polohy opačné z předklonu do záklonu vzad.
Musíš mít na mysli, že zdviháš sekyru velice těžkou, prožij to tedy i svalstvem. Až se ti tato pomyslná sekyra dostane nad hlavu, na okamžik zadrž dech a potom energicky vydechni ústy a rázným pohybem sekyrou švihni k zemi, jako bys sekal velice silný špalek. Náraz sekyry o dřevo tě samozřejmě v tomto případě nezastaví, jak by tomu bylo ve skutečnosti, takže můžeš spustit paže mezi nohy tak, abys měl ruce s nohama v jedné linii. Páteř i paže musí zůstat rovné. A tímto způsobem musíš tenhle cvik provést mnohokrát za sebou a musíš do něj vložit veškerou energii.

Vylepšení krevního oběhu
Stůj s rovnou páteří na jedné noze. Začni levou, pravou zvedni ze země a protřes ji od kotníku dolů. Takže ne celou nohu, jen od kotníku dolů a třes tím chodidlem tři minuty, dokud ti nezačne brnět. Potom se na tu nohu postav a proveď to samé s levou. Tento postu opakuj třikrát.
Pomůže to i v tom případě, jestli tě zebou nohy, po dlouhé chůzi nebo stání. Cvičení se provádí bosky, je velice blahodárné, dotýkat se chodidly země.

Aktualizováno ( Čtvrtek, 28 Červenec 2011 07:27 )

Celý článek...